Blogger Layouts


Wednesday, March 14, 2012

jangan bace, nty saket jantung.

Assalamualaikum.


Penah dengar tak pepatah 'kawan makan kawan' ?
'Kawan lupe kawan' ?
'Kawan rampas kawan' ?


Ini bear kecik aku dan kawan baik aku. :)
Selingan seketika. Hehe.


Ape banyak nau pepatah pasal kawan ni ?
Tapi aku bukan nak ajar Bahasa Melayu sekarang ni.

Cukup lah mase zaman sekolah dulu. ;D



Bukan nya senang nak cari sahabat yang baik.
Bukan nya senang nak cari sahabat suka dan duka.
Bukan nya senang nak dapat sahabat yang setia mendengar masalah kita.
Yang setia bersama kita walaupun satu dunia mengata, menuding jari menuduh kita.

Tapi ada yang masih tak bersyukur bila dah jumpa sahabat yang setia macam tu.
Ada yang tak menghargai kehadiran sahabat dalam hidup.
Ada yang tak pedulik hati dan perasaan sahabat.
Ada yang cakap sesedap hati dan rasa tanpa memikirkan luka di hati sahabat.

Lama kelamaan sahabat tu akan pergi meninggalkan kita.
Kerana sikap dan layanan kita sendiri terhadap mereka.




Hey kawan.

Jangan salah kan aku kalau suatu hari nanti aku delete kau dari hidup aku.
Jangan salah kan aku kalau suatu hari nanti aku b'pura tak kenal kau.
Jangan salah kan aku kalau aku marah kau.

Aku faham ape masalah kau.

Tapi adakah masalah kau tu sampai membabitkan aku ?
Aku b'salah ker kat kau kawan ?
Adakah layanan aku kat kau tak cukup baik lagi ?
Adakah aku kawan yang jahat dan jenis LUPA KAWAN ?
Kalau jawapan kau YA, aku MOHON MAAF.

Kalau kau tanya aku kenapa, aku takkan jawab.
Kau lebih tahu di mana salah dan silap kau.
Kau lebih tahu kenapa kau layan aku macam tu.
And kenapa aku layan kau begini.

Sekarang.

Aku dah taknak nampak muka kau lagi.
Nescaya walaupun batang hidung kau sekalipun.
Sebab aku percaya.
Kau hanya akan datang carik aku hanya bila kau dah takde kawan.
Hanya bila kau perlukan sesuatu daripada aku.
Hanya bila kau b'masalah.

Kalau kau tanya aku sedih ker.
HAHA.

Itu soalan bodoh.
Mestilah aku sedih, aku hampir menangis.
Mestilah aku marah, aku hampir nak menjerit.
Aku marah dan sedih sebab kau.
So kau tahu kan kenapa ?


Dah lah.

Lepas ni kau jangan datang carik aku lagi kalau disebabkan aku kawan sampingan kau mase kau keseorangan.
Jangan datang carik aku lagi kalau setakat nak pinjam barang.

Tapi walau ape pon, aku masih anggap kau kawan aku.
Walaupun dah tak macam dulu.
Aku maafkan kau ikhlas daripada hati aku.
Cuma hati aku masih kecewa dengan sikap kau yang macam LUPA KAWAN tu.

Kalau kau happy kat luar sana, aku tumpang gembira.
Tak mengapa aku terluka sebab aku akan terus faham masalah kau kat sini. ;(
Jaga diri kau kawan.

Assalamualaikum.

SAHABAT SEJATI AKAN SELALU DI DALAM HATI







3 comments:

  1. anna... patung tu... ko ada bagi org lain selain aku ke??? and... siapa yang kau maksudkan tu?? aku ke?? T~T

    ReplyDelete
  2. mane ade la.. patong tu kat ko sorang jela, kan ni aq ade simpan lagi satu. huhu

    bukan ko la, ade la mbe aq y len.. p ni da lame da, skg da ok. :)

    ReplyDelete
  3. ouh... terkejut den bila patung tu tertiba keluar kat post ni.. lain kali kalau nak buat post macam ni, jangan la guna patung tu.. aku ingat aku la yang ko mention tu...

    ReplyDelete