Blogger Layouts


Wednesday, March 07, 2012

7 March 2012 - tarikh gila

Assalamualaikum. Hee.

Hari ni aku happy sesangat.
Happy macam baru lepas jadi raja sehari.
Macam baru lepas dapat anak patung teddy bear besa2.
Okey ni x ade kaitan.
Tapi kesimpulannye hari ni memang hari mental sedunie. :D

7 Mac aku bermulanye begini.


Pagi tadi sepatutnye aku ade kelas pukul 8am kat dewan kuliah macam biase. 
Oleh kerane pagi tadi kelas Agame, di mane ustaz aku tu selalu masuk kelas setengah jam lewat, maka pukul 8 lebih baru lah aku gerak dari bilik.

Jalan punye jalan dari jauh aku ngan Tina ( name betol dy.)nampak bebudak kelas kitorang melanguk lagik depan dewan.


Tande nye ustaz tak datang lagi. Bile dah dekat baru tahu yg kelas Agame kensel. 
Buat penat jek aku pakai baju kurung lawa2 nak pegi kelas. Hmm.




Tengok. da semangat dah aku nak pegi kelas mase ni taw tak ?


Then si Anis dah mule idea bengong dy nak pegi karaoke pukul 8 lebih tu. 


Yg Yaya pulak nak pegi makan roti canai.


Masalah eh tempat karaoke tak bukak lagi ( memang lah baru pukul bape ), so kitorang pon just pegi lah tapau makanan and beli air bawak pegi Blue Lagoon semate2 nak tunggu tempat karaoke tu bukak. :)


ini hah tempat nye.





Ya, di sini lah kawasan di mane menyaksikan betape pengecutnye aku, Anis, Yaya dan Tina. Grr aku pulak segan nak bercerita. 

Yaya and Tina awal2 dah cop tempat strategik diorang. Makan mengadap pantai yg cantek tu. 

Aku and Anis ? Ngadap roman diorang jela nampak nye sebab meja tu mengadap due orang due orang je. 
Ahh memang view tak cantek ah. ( gurau2, hehe. )
Memang indah lah mase tu. Duduk bawah pokok kelapa, tengok pantai yg cantek yg amat tu. Angin bertiup tenang, redup je tak panas. Memang hilang segale tension.








Sambil makan sambil berborak macam2. Ye, memang tak senonoh an makan sambil berborak tapi nak wat macam mane ? Dah name pon pempuan. Tak sah kalau tak berburak je. Hee.


Yaya yg pakai tudung purple tu. Tina si tudung biru.




Anis yg sedang makan sambil ketawa.


Then ade la pulak sekor anjing betina ni.. 
Asyik mengendeng kat kereta si Anis. 
Anis dah risau kot nanti dy kena samak kereta tu. Hahaha. 

Tapi lepas tu anjing tu pusing2 tempat lain. Kejap2 dy datang kat tempat kitorang. Tiap kali dy datang tu lah hati kitorang punye kuat berdebar. Boleh pulak anjing datang cuci mate kat pantai pepagi bute ni. Hadoi.

Lepas tu tetibe si Yaya buat muka cuak. 

Yaya : Ana, anjing tu belakang korang lah. 

Aku : Alamak, dy ngadap kite ker ?

Yaya and Tina : A'ah. Jangan lari, duduk diam2.


Anis : Weh aku takot ni, macam mane ni ?? Aku bace alif ba ta lah( sambil pegi sorok kat belakang Yaya, tinggal aku sorang dok dekat ngan anjing tu )


Then aku toleh pelan2. Kau tahu tak si anjing tu buat ape ? 
Dy ngan muke garang pandang kat kitorang macam nak terkam bile2 mase. Aku ngan Anis dah lah duduk depan anjing tu je. Kitorang da pandang2 ngan uke start pucat.

Aku : We, aku nak lari macam mane ni....... BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. AL HAMDULIILAHIROBBIL A' LAMIN ( BACE AL FATIHAH KEKUAT SAMBIL JALAN PELAN2 PEGI KAT BANGKU YAYA, TINA AND ANIS DUDUK )

Pastu aku benti bace Al-Fatihah jap sebab aku tengok si Yaya macam bercakap hape tah sensorang. Rupe nye..

Yaya : ALLAHULA ILA HA ILLA HUWAL HAYYUL QOYYUM ( BACE AYAT KURSI DENGAN KUAT )


Anis : Alif Ba Ta, Alif Ba Ta,   Alif Ba Ta, Alif Ba Ta


Tina : HAHAHAHAHAHAHA ( gelak jela dy. Relax lak dy )

Aku : ROIRIL MA'DU BI ALAIHIM WALAD DOOOLLINN, AMIN. ( baru selesai bace Al-Fatihah ). Yaya, macam mane ni nak lari ?

Yaya : PAKCIK !! TOLONG KITORANG PAKCIK !! ( sambil menoleh kat pakcik yg duduk tak jauh dari kitorang )


Tapi yg sedih nye pakcik tu ade ker patot dy gelak kan kitorang ?? Patot ker ?? Ingat kan nak tolong, huh !

Anis : Yaya ! Kau ni buat malu aku, jangan lah jerit !

Yaya : PAKCIK !! TOLONG LAH KITORANG !!!!!!

Aku dah pikir nak join Yaya ikot menjerit tapi tibe2 Tina dengan relax nye bangon and jalan pegi kat kereta. Kitorang pandang je dy dengan perasaan, wah Tina bukan main lagi berani pegi jalan sensorang.

Anis : Mak ai Tina !

Aku : Jom jela kite jalan pelan2. 

Pastu aku pon jenguk la anjing tu kejap. Hah dy ngah padang kat laut. Sedang menikmati keindahan pantai agak nye.


Aku apelagi, teros turun dari bangku pelan2 then pegi kat kereta. Anis and Yaya cepat2 ikot dari belakang. Nasib baik anjing tu tak pasan. T'kesima lagi kot tengok laut. 

Masok je kereta teros tarik nafas lega.
Alhamdullillah, selamat.

Tak cukup dengan tutup pintu, Anis cepat2 kunci pintu kereta.

Macam lah si anjing tu boleh bukak pintu. Huahuahua.


Tapi rugi lah tak rakam tadi.
Aku dah plan nak keluarkan handphone aku nak rakam tapi risau pulak kang kalau anjing tu teros pedajal kitorang. Hehehe.


Bile ingat balek, kelakar pulak. Tak benti gelak. Bengong betol Yaya. Dah siap jerit mintak tolong. Hahaha.

Then pegi karaoke pukul 6pm sebab karaoke tu bukak petang rupe nye. Buat penat je tunggu. Hish.




No comments:

Post a Comment