Blogger Layouts


Tuesday, March 06, 2012

Giler wayang ?

Assalamualaikum.


Korang suke tak tengok wayang ?
Tahu tak ape itu wayang ?
Pegi google sendiri okey. Nanti konfem jumpe.


Aku yakin korang semua mesti da start blaja tengok wayang ni sume sejak sekolah rendah lagik kan ? 
Aku kuno sikit. Maklum lah budak nerd. Tak reti bersosial zaman sekolah. I admit it, okey ?


First tyme aku tengok wayang cite ape eh ?
Hmm. Tak bape nak ingat lah.
Da bertahun kot.
Tyme tu aku form 4 baru tahu ape itu wayang, macam mane nak beli tiket and macam2 lagi.


Aku rase cerita first aku tengok tyme tu, James Bond.
Ala yg Daniel Craig b'lakon tu. 
Boleh tahan lah filem tu.
Tyme tu aku pegi tengok dengan tut - ( name tak dimentionkan ).
Ha dy lah yg ajar aku tengok wayang.


Aku ni dari tak pedulik pasal filem2 sume now da jadik like addict to wayang.


Golden Screen Cinemas Terminal One. Now dah ade jual jagung tepi tempat bagi tiket tu. :)


Setiap minggu kalau boleh nak je pegi tengok wayang.

Kadang2 sampai setiap hari aku menapak ke Golden Screen Cinemas Terminal One tyme form 5 dulu.
Kalau nak tukar angin sikit, t'pakse lah merajin kan diri pegi ke TGV Seremban 2. Tak pon MBO Terminal Two.
Halah Seremban ni ape jela yg ade kan ? Pape pon still love Seremban *kipas sikit.



Azizol tu ( wah name panjang ) selalu simpan tiket2 wayang kitorang.
Ade sekali tu dy bawak sekali tyme kitorang jumpe.
Banyak giler kot, kalau kire total duit yg da membazir kat wayang pon da bape ribu agak nye sampai sekarang.
Betape boros nye aku kan kalau bab wayang ?

Tapi t'ingin lah nak marathon movie. :/

Sebab tu aku pon terai lah kurang kan aktiviti menengok wayang disebab kan faktor kewangan yg harus diselamatkan sebelum t'lambat. Huahuahua.



Wayang ni pon actually salah satu terapi. Kalau tension or stress pon boleh je gi tengok wayang. 
Sebab tu aku suka tengok wayang. Tapi bertempat la. Kalau finance dah nazak jangan la b'belanje lebih dari kemampuan kan ?

Biase nye aku suka tengok filem kartun. Comey kan pempuan suke tengok kartun ni ? Hahaha. Tak lah. Tapi kadang2 kita pon nak genre ringan and santai kan ? Takde la pecah kepale tengok cite tu. :)

And yg selalu jadik mangse kena teman aku tengok kartun2 tersebut beraksi mesti lah Azizol ( name panjang lagik ).
Kesian dy, kate tak suke tengok kartun tapi kadang2 dy pon puji filem kartun tu. :D


Tapi yg paling aku suka kalau tengok filem bergenre komedi romantik or fiksyen. Memang bergelak sakan lah dalam hall tu.

Then antare filem hit yg aku suka gilak -



Aku minat giler Ryan Reynolds. Sebab tu aku tengok cite ni. Tapi memang tak rugi pon tengok. Sebab cite ni memang lawak giler. <3

Reese Witherspoon memang fevret aku. Chris Pine mate biru kau memikat aku kau tahu tak ?
Filem ni baru jugak la, lawak giler. Tapi hmm. Agak 18xx ye. Da lah aku gi tengok ngan adek aku yg baru form 2 tu. :D

Filem ni pon hit. Tak rugi lah tengok. :)



Baru2 ni aku tngok filem Adnan Sempit 2.

Nengok gambar ni

l l
l l
l l
l l
l l
l l
l l
l l
V



Aku rase pengarah filem ni memang dengki tengok rakyat Mesia ni sehat-sehat belake make beliau buat cerita yg telah mampu membuatkan rakyat Mesia ni saket pipi, saket perut dan saket saket yg lain.
Totally outstanding!

Langsong tak ade babak yg membosankan. Kau nak gelak macam jin pon boleh je sebab sume takkan pedulik sekeliling lagi.
*Eyh, hujung minggu ni aku balek kan ? Nak singgah tengok wayang dulu boleh tak ? The Lorax macam best je. Hihi.  :D











No comments:

Post a Comment