Blogger Layouts


Monday, February 13, 2012

sayang awak semua

Assalamualaikum.

Still missing my Angah.

Setiap kali melawat kubur arwah Angah,
aku seakan terdengar suara dy menjerit kegembiraan apabila aku datang.
Maklum lah, aku kan tinggal kat asrama.
Tak dapat selalu pergi melawat dy.

Lepas rindu aku bila dapat melawat dy kat kubur.
Bace Al-Fatihah and Yassin untuk arwah Angah buat aku rase tenang.
Aku rase lega apabila still dapat buat something untuk dy walaupun dy da takde kat sini.

Setiap kali aku and famili pegi melawat kubur arwah Angah,
ade seekor kucing ni mesti datang mengendeng kat kitorang.
Hmm.

Kucing tu tinggal kat situ kot.
Kesian dy nak makan.
Tapi kitorang datang kubur mane ade bawak pape makanan.
Bawak surah Yassin ade la.
Mane boleh makan wahai kucing.

Yang sedih nye, ade luke kat sebelah kanan badan kucing tu.
Nampak macam kene pukul.
Tak taw lah kan.
Ade kesan darah kering.
Ke kena langgar eh ?
Ntah la.

Malas aku nak pikir.



Angah, Ayung sayang kau.
Pengorbanan kau terlalu besar.
Tunggu kat sane baik2 eh.
Nanti jumpe kite gurau2 lagik.
Sayang Angah. :)

Dengan ini, saya Nur Syazana Bt Md Raduan
Saya berjanji akan menjaga kedua-dua adek saya yang masih ade di atas muka bumi yang fana ini dengan baik, adil serta saksama tanpa ade berat sebelah, senget sebelah kanan mahupun kiri.

Ini Syafinaz nama nya
Seorang yang perasan tinggi.

Muhammad Amirul Hakeemi.
Seorang yang
kuat merajuk, kuat menangis dan lain lain.

Walaupun mereka berdua dijadikan sedemikian rupa, akan tetapi mereka lah yang menjadi penyebab utama mengapa aku selalu pulang ke rumah.

Ya kenapa ?
Apa kaitan dengan mereka-mereka di atas ?

Kerana aku  s a y a n g  beliau.

Ya, beliau-beliau di atas.

Maka jangan ade yang berani-berani mengganggu gugat kebahagiaan manusie di atas ini.
Walaupun aku dikurniakan Tuhan tubuh yang kecil, rendah, berat badan 40 kilogram, tinggi tak seberape, ukur lilit pinggang 27cm, wah da melebih ni
Akan tetapi !

Pempuan bila dah mengamuk, singa pun lari.
Penah dengar kan ?
Jangan jawab tak pena sebab aku baru je cakap tadi.

Andai sesiapa yang mencuba mengganggu gugat kebahagiaan mereka-mereka ini
Maka ber BUJANG lah dia sampai ke akhir hayat.
 ( AMARAN KERAS )


2 comments:

  1. tabahkan hati anna...
    aq pun terasa diatas pemergian adik ko.. kuatkan hati dan teruskan hidup okay.. aq pasti, adik ko nak yangterbaik dari ko. dia akan lihat ko dari atas sana... keep smiling k ^^

    ReplyDelete