Blogger Layouts


Sunday, February 19, 2012

VIP tak bertauliah.

Assalamualaikum.

Waktu sekarang tepat pukul 2.25pm bertarikh 20 Februari 2012.
Aku sekarang sedang menaip, memikirkan ayat2 yang harus aku sampai kan sebab aku nak b'cerita pasal orang2 penting skang ni, VIP gitu. 




Tekun Perintis Jaya
                  Cogan kata nan murni
             S K T P J yang dibanggakan
                          Lagi dicinta
              Demi sekolah yang berjasa
                        kami berusaha
           Membentuk kearah kemajuan
                       Rela berkorban
             c/o  Majulah S K T P J
                      Maju terus maju
             Kepada Tuhan doa di pinta
                        Moga Berjaya

#Kau tahu ape motif aku rajin bebenor upload gambar sekolah rendah ni ? Nak2 lagik lagu dy, x boley tahan la. Tiap pagi Isnin semua student kena tarik suare ye, yang suare katak saket teros jadi katak mati bile dah sedaye upaye tarik pitching.

#Sebenarnye, sebenarnye, eh malu la nak cite. Di sini lah saya belajar merangkak, berjalan, meniarap, menonggeng dan membace. Ye, hanye 1% dari ape yang aku cakap tadi tu betol. Yang lain, pembohongan semate.

#Aku ade tak ramai kawan. HAHA. Kesian kan. Sebab aku kan aku kan kat sekolah dulu sangat lah pendiam ( konon ), aku ugly duckling ( pcaye lah kate2 ku, wahh. Tak caye mai tengok ic aku. ), maka dengan ade nye pakej2 tersebut menjadikan aku agak tidak menyerlah kalau nak dibandingkan kawan2 pempuan yang cantek2 kat sekolah tu.

#Tapi, kat sane lah aku kenal kawan yang betol2 setia, yang tak memilih dari paras rupe semate atau penilaian dari segi kesosialan rutin harian. Paham kan lah ape yang aku perkate kan ni okey. Sejujurnya, aku kat sekolah rendah and sekolah menengah totally nerd. Pcaye lah kate ku yang berlagu2 ini ikhlas dari jantung dan hatiku.

#Okey dah puas merapu da ? Skang ini lah VIP dalam hidup aku yang aku kecoh2 di awal mukadimah tadi.

Hah ini lah saya semasa di sekolah rendah. Pcaye tak ? 

Hari-hari saya suka makan ayam
Ayam suka makan saya hari-hari
Masa dekat sekolah rendah dulu saya suka buli Syazana.
Saya pernah makan nugget yang mak dy bekalkan dengan kawan2.
Kesian dy tak dapat makan langsung, siapa suruh makan depan saya,

Masa sekolah menengah pula saya suka makan roti yang pagi2 dy buat untuk bekal pegi sekolah.
Masa tu saya lapar, jadi saya balun jela roti dy tiap2 hari.
Siapa suruh dy tak buat banyak untuk saya sekali ?
Padan muka Syazana.


Dalam kelas semasa di Teknik Tuanku Jaafar, inilah antara hasil nukilan saya di dalam buku Syazana.
Saya suka conteng conteng buku catatan dy.
Lagik2 kalau kelas tu bosan.
Makin aktif lah tangan saya menjalankan tugas bersama buku Syazana.
Hebat kan karya saya di atas ?
Kalau mahu lagi, sedia kan berbuah2 buku kosong ya ?
Saya sedia memberi khidmat terbaik untuk anda semua.

#Nota terakhir daripada saya, F a t i n  N a b i l a.
Saya tahu Syazana jeles dengan saya. Sebab saya comel, dy tak. Dalam buku dy banyak tulis pasal saya ni comel. dy jeles dengan saya dan sebagainya.

Aku : Bukan kau ker tulis sendiri dalam buku aku macam tu, Aten ?

Fatin : Diam lah kau, Omas !


#Aku tak tahu macam mane lah aku boleh ade kawan pembuli macam kau, Aten. Tapi, t e r i m a  k a s i h  sebab sudi b'kawan dengan aku dari dulu sehingga sekarang. :)


Di mana ada F a t i n , di situ ada A f y .

Hai, nama saya N u r  S y a f i q a h.
Nak glamour, A f y.
Maaf sangat sebab gambar saya.. hmm.. terlalu ekslusif lah, sebab tu saya tak bagi si Syazana ni letak gambar saya. Biar lah Fatin sorang je dapat publisiti.
Lagi sebab saya kan pemalu orangnya, hmm.

S I T U A SI
:  Saya dan Aten sedang bergembira setelah berjaya dengan cemerlang gemilang dan terbilang dalam projek pembulian Syazana. Anda boleh menonton hasil karya agung saya ini di dalam buku catatan Syazana. Limited edition.

Tak tahu lah kenapa kami suka menconteng dan memporak perande kan buku dy. Sebab buku tu cantek sgt kot.. Hmm.

Tidak lupa juga, ini bahasa rahsia kami. Kalau korang pandai, ce teka apakah ia ?

#Omas, kalau kau buang semua karya kitorang, aku taknak kawan kau lagi ( sambil buat muka garang  ).

Aku : Err.. ( hidup dalam ketakutan sehingga kini. Hmm. )


#Seorang Giant, seorang lagi The Witch. Maaf Aten, Afy. Gurauan semate mulut hidung dan yang seangkatan dengannye.

"Di sini, saya... Err.. Aaa... mahu mengakui bahawa saya sayang kan kawan kawan saya di atas. Walaupun mereka suka membuli saya ( sila baca dengan nada sedih macam nak mati ), tetapi mereka lah kawan yang sudi menemani saya ketika susah dan senang ( muka tak ikhlas. #gurau ). Tanpa mereka, siapa lah saya. Tanpa saya, mereka tiada orang untuk dibuli. Maka saya rela menjadi mangsa buli mereka kerana saya sedar, itu semua hanya gurauan."

#Owh ya, dan lagi.
Sekarang pun da ade pengganti korang di tempat bernama Politeknik Port Dickson. Diketuai oleh  A n i s  F a r a h a n a  C h o n g.  Tapi sekurang nye mereka tak conteng buku aku dan makan bekalan aku. HAHAHAHA. 

#Siapa lagi ? Nanti aku cerita lagi. :p



Kata nak buat discussion pasal presentation. Last last makan je keje nye sampai da habis diskus. Ish ish.


Jangan dipandang background di belakang itu kalau takut kan dosa. Maaf kitorang agak gelojoh nak tangkap gambar sampai tak perasan banner tak senonoh di belakang. Hehehe.


#Itu sahaja.


Assalamualaikum.  :)










2 comments:

  1. haha.. klaka la omas.. yg kena ugut tu.. bahasa rahsia tu pun same.. hahaha.. syg kau la omas ;)

    ReplyDelete