Blogger Layouts


Monday, February 06, 2012

Memori paling sedih.

Assalamualaikum.

Waktu aku tulis bende ni, semangat aku da mule ade.
Hati aku da mule kuat untuk terus kan hidup ni without orang tersayang.
Hmm.

Payah taw aku nak b'semangat balek.
Aku cube jugak try carik kekuatan dalam diri aku.
Tengs banyak2 untuk semua rakan2 aku, untuk semua saudara mara aku.
Dorang da bagi aku banyak kate2 perangsang ( bukan perangsang lain, jangan sala paham. ) selame aku b'duke atas kematian arwah adek aku.



Selamat berbahagia di atas sane, Angah. ;(

Hmm.
Macam mane aku nak cerita dari awal hingge akhir ?
Biar semua tahu betape terase nye aku atas kehilangan Angah.
Betape seksa aku kuat kan semangat aku untuk terus tabah demi adek2 aku yang lain.

Aku and Angah memang rapat.
Boleh dikate kan aku memang rapat dengan semua adek2 aku.
Angah selalu dengar masalah aku.
Bile aku nangis and sedih, arwah lah yang rajin pujuk aku.
Arwah terima segale kate2 aku walaupun kadang2 dy terase dengan kate2 aku.

RABU, 01.02.2012
10.45am
Arwah Angah meninggalkan kitorang satu famili.
Aku terkilan sangat sebab aku tak sempat beli kan kalkulator untuk dy.
Aku terkilan sebab minggu lepas aku tak balek umah and tak dapat tengok senyuman kali terakhir dy.

Cume aku sempat bercakap dengan dy Sabtu lepas, before dy meninggal.
Aku still ingat suara Angah yang hepi bile aku telefon dy.
Tapi kitorang tak dapat cakap lame sebab tyme tu aku kat luar.
Bising sangat Terminal One.
Hmm.

Mase aku tengok muka jenazah,
Aku sayu sangat.
Arwah lain sangat banding mase dy sehat dulu.

Dulu dy tembam je.
Aku selalu panggil dy 'si tembam'.
Tapi jenazah kurus sangat.

Dulu dy putih berseri.
Tapi jenazah dy..
Seluruh tubuh bertukar jadi kuning.
Kuning ya amat.

Bibir dy..
Kehitaman sebab darah keluar tak henti2 before arwah meninggal.

Sumpah aku rase nak pitam bile tengokkeadaan dy macam tu.
Aku tak dapat bayang kan azab dy semase saket teruk..

Aku menyesal sangat.
Aku dah terlambat nak bantu dy.

Hati arwah dah tenat sangat.
Dah hilang fungsi and rosak..
Sampai blocking darah merah dari mengalir ke seluruh tubuh and sebab kan kematian.
Innalillah.


Angah,
Bile Ayung tengok old posts kau.
Ayung rase sedih sangat.

Bile Ayung tengok diari kau and pakaian kau,
Hati ni selalu berdetik.

"Angah selalu pakai baju ni dulu"

"Angah suka lagu ni dulu"

"Kalau Angah ade sekarang ni mesti dy suka"

"Kalau Angah ade lagi mesti dy cakap macam ni"

"Naz, dulu kite dengan Angah selalu kumpul kat sini kan."

l l
l l
l l
l l
l l
l l
l l
l l
l l
l l
l l
V

Tapi now..
Famili aku dah tinggal 5 orang je daripada 6 orang.
Adek aku dah tinggal 2 orang je daripada 3 orang.
Hmm.


Aku taw semua yang berlaku ni ade hikmah nye.
Aku akan try kuat kan hati and semangat aku untuk terus kan hidup ni.
Aku akan hargai ape yang ade dalam hidup aku sekarang and terus pandang ke depan.

Angah, terima kasih.
Ya Allah, terima kasih.
Terima kasih sebab kau kurnia kan seorang adek and anak yang sangat berharge dalam famili aku.
Terima kasih atas segale nye.

Aku meredai pemergiannya.
Aku yakin arwah Angah ditempatkan bersame golongan orang2 yang beriman.
Aku akan berusaha untuk menjadi seperti dy.

Seorang yang tak tinggal kan sembahyang.
Menutup aurat.
Tak menysahkan orang sekeliling.
Anak yang mendengar kate.
Yang pentingkan famili sendiri.

Aku nak jadi macam arwah Angah.
InsyaAlah aku akan berusaha.
Sebab aku nak jumpa dy di syurga satu hari nanti.

Angah, tunggu ye.
Tak lame lagi Ayung and famili kite yang lain akan menyusul.
Bile tibe mase nye.
Cepat atau lambat,
Tuhan yang tentu kan.

P/S : Anna, Anna, Kuat kan semangat, tabah kan hati, cekal kan iman. Demi adek2 kau, dan demi mama and ayah.

Amin..
Al-Fatihah untuk arwah Angah.

1 comment:

  1. ya allah!! anna.. kenapa x bagitahu adik ko meninggal?? aq baru je dapat tahu... salam takziah untuk kehilangan arwah.

    ReplyDelete